Aankomst Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Aankomst Mexico - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Aankomst Mexico

Door: Guus en Jose

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

25 Maart 2015 | Mexico, Mérida

Hallo allemaal,

Als eerste nog bedankt voor de leuke reacties die al gegeven zijn!

Gisteren zijn we met 1 1/2 uur vertraging op Schiphol veilig aangekomen in Cancun. We hebben er in totaal 16 1/2 uur over gedaan met een tussenstop in Cuba ( lange zit!).

Na een korte nachtrust zijn we vanmorgen weer om half 8 vertrokken naar Chichen Nitza, het grootste en bekendste Maya tempelcomplex van Mexico.Het meest bekende gebouw van dit complex is de pyramide van Kukulkan, de tempel van de gevederde slang. In de lente en op het eind van de herfst valt het buitenlicht er zo op dat je de "slangengod" Kukulkan op de traptreden van de Pyramide naar beneden ziet kruipen.
Er zijn 365 treden die staan voor 365 dagen van het jaar.
Het zag er allemaal mooi en indrukwekkend uit.

Daarna gingen we lunchen en een cenote bekijken.Dit is een soort hele grote brede put van 50 meter diep. Je kon hier via een grotachtige trap naar beneden lopen en onder een frisse duik nemen. Je zag hele lange boomwortels en groen hangen boven het water. Het zonlicht scheen hierop en dit gaf prachtig effect!
Natuurlijk hebben wij ook gezwommen hierin!

Daarna met de bus naar ons hotel in Merida. Leuk hotel, aan een drukke straat in het centrum, maar zo gauw je binnen bent is er een grote ruimte en rust en hoor je bijna niets meer van de drukte buiten. We zijn hier 2 nachten.

Morgen gaan we een boottocht maken bij Celestun, waar meestal flamingo's en andere vogels te zien zijn. Daarna nog in de golf van Mexico zwemmen. Het is hier heel warm zonnig weer, maar gelukkig ook een klein lekker windje.

Dit was dan weer ons eerste bericht uit Mexico. Het is hier trouwens 7 uur vroeger als in Nederland.

Verder veel groetjes en liefs,

Guus en Jose

• 25 Maart 2015 - 05:48

Jozé:

Wij wensen jullie een mooie tijd in Mexico. Leuk om zo "met jullie mee te reizen"
    Groetjes Fred en Jozé

• 25 Maart 2015 - 07:24

Agnès Haan:

Hoi,
    Leuk om weer mee te genieten van deze reis door Midden Amerika. Veel plezier en mooie ervaringen enig... foto's zie ik ook graag.
    Lieve groet uit de Betuwe

• 25 Maart 2015 - 07:49

Truus Looffen:

Hallo Jose en Guus
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Mexico .
    Ik wens jullie een heel fijne vakantie !
    En ben benieuwd naar jullie vakantie verhalen .
    Groetjes Truus Looffen

• 25 Maart 2015 - 08:59

Frans:

hallo jose en guus

Blij dat jullie goed zijn gearriveerd in het land van harrison ford.
    wacht op spannende avonturen met fotos .
    En nou maar genieten van deze regio.
    groetjes frans

• 25 Maart 2015 - 10:03

Leon Curvers:

Hallo Guus en Jose,

Gelukkig zijn jullie begonnen met Chitzen Itza. Deze is wel indrukwekkend en de bekendste echter - mijn mening - niet de allermooiste. Gedurende deze schitterende reis kom je nog heel veel mayatempels - in allerhande vormen - tegen. Geniet ervan, wij zouden deze reis "meteen" overdoen.
    Was het water in de cenote koud en heb je ook de (goud)vissen gezien ?

• 25 Maart 2015 - 10:26

Dick En Carry:

Hi lieve vrienden. Fijn en ook gelukkig dat jullie veilig zijn aangekomen. We wensen jullie veel plezier daar en lezen dat jullie nu al wat mooier hebben meegemaakt.. Tot waarbenjenu xxx

• 25 Maart 2015 - 10:37

Zus:

Heel fijn dat jullie goed zijn aangekomen,geniet er van ,groetjes zus xx

• 25 Maart 2015 - 15:17

Riet En Martin Cox.:

Hallo José en Guus,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Meteen al indrukwekkende belevenissen.
    Wij volgen jullie met spanning.
    Geniet ervan. Liefs, Riet en Martin.

• 25 Maart 2015 - 21:23

Martijn:

Gezwommen in een 50 meter diepe put? Jullie durven wel! Het klinkt prachtig! Super gaaf dat jullie deze mooie reis aan het maken zijn...en zelfs met nog een reserve reisleider op de bank in Nederland :-P

• 25 Maart 2015 - 22:51

Bert En Gertie:

16 1/2 uur reizen! Dan besef je wel dat je een aardig eindje van huis bent. Ben je pas twee dagen weg en wat je nu al allemaal beleefd hebt! Fantastisch. Zo'n mystieke ondergrondse zwempartij vind ik wel heel bijzonder. Als jullie nu ook nog een leuk reisgezelschap hebben voor gezellige avonden dan kan het al niet meer stuk. Slaap lekker, fijne dag morgen.

• 26 Maart 2015 - 14:00

Tamara :

Hoi lieve pap en mam,
    Klinkt super! Lekker genieten en uitrusten..
    We volgen jullie met plezier!!
    Siem is weer aan t herstellen, wel nog bij de dokter geweest. Zij heeft toch zuurremmers voorgeschreven. Weet ff niet hoe ik dit privé kan mailen.
    Liefs Siem, Bram, Cas en Tamara

• 26 Maart 2015 - 20:45

Linda:

Lieve pap en mam,

Wauw, dus jullie zijn direct na ons face time contact gaan ontbijten en doorgereisd!
    Het klinkt als een fantastische dag.

We vonden het heerlijk om jullie te spreken.

Geniet van alles wat er op jullie afkomt!

Xxxxxx
    Linda