Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Palenque

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

29 Maart 2015 | Mexico, Palenque

Hallo beste mensen,

Daar zijn we weer.
Ook weer hartelijk bedankt voor de leuke en vele reacties, vooral Carry en Dick die daar goed in hebben bijgedragen!! Ha, ha!!

Vrijdagmorgen vertrokken we richting Palenque. Eerst nog in Campeche een kasteel ruïne bekeken en daarna de lange rit van 6 uur richting jungle over een hobbelige weg. We zagen we allerlei begroeiing, superlange grote ouderwetsuitziende Amerikaanse trucks met een grote vierkante neus, armoedige huisjes, nog gestopt bij een begraafplaats boven de grond (allemaal graven in de vorm kleine huisjes), wel heel rommelig.
Toen begon het te gieten, een goede dag voor in de bus!

Zaterdag moest de jungle outfit aan, afritsbroek, iets met lange mouwen en deet opsmeren. Op naar het ruinecomplex van Palenque. De tempels van Palenque zijn een van de grootste bezienswaardigheden van Mexico. de prachtige ligging in het oerwoud is erg mooi! Schitterend!
We hadden geluk, want vanmorgen bij het ontbijt goot het nog , maar toen wij bij het complex kwamen was het gelukkig droog. Bij aankomst werden we opgevangen door allemaal kindertjes die kalksteenhangertjes met sterrenbeelden verkochten.Met een gids allerlei tempels gezien en later de zonnetempel opgeklommen. Hier had je prachtig uitzicht over het oerwoud.

Ook zijn we nog de echte busch in geweest, buiten de paden.Dit is toch niet zo eenvoudig te bewandelen en zorg dat je bij de gids blijft,want je komt er zelf niet meer uit. Ook oppassen met bomen vastpakken, want sommige hebben aan de stam grote scherpe doorns. Ook hoorden we nog brulapen, maar niet gezien.

We hebben een leuke groep in de leeftijd van 21 jaar tot 70 jaar.Iedereen doet leuk mee en het is heel gezellig! S' avonds samen eten in leuke restaurants op die onze reisleidsster Heidi weet. Allemaal prima.

Morgen gaan we de bergen in richting San Cristobal de Las
Casas.

Dit was het dan weer voor nu, tijd om naar bed te gaan.

Heel veel groetjes, liefs,

Guus en Jose

• 29 Maart 2015 - 11:03

Agnès:

Dag wereldreizigers,
    Vandaag is hier de zomertijd ingegaan en verdomd het regent. Dit is waarschijnlijk de enige overeenkomst tussen hier en daar waar jullie nu zijn of op weg naar toe. In welk land zijn jullie, nog steeds in Mexico? En zijn er verschillen in de Maya tempels die jullie zien, periode of stijl? Veel plezier en tot het volgende bericht, liefs Agnès

• 29 Maart 2015 - 12:18

Bert En Gertie:

Palenque, wat zou ik het graag met eigen ogen zien! Wat een fantastische reis maken jullie. Hij zit zo boordevol belevenissen, verhalen en schoonheid dat er van rusten weinig sprake zal zijn. Maar ach, dat moeten jullie maar doen als je thuis bent. Nu het voedsel voor de geest, straks de rust voor de geest.
    Geniet ervan, Bert en Gertie.

• 29 Maart 2015 - 12:58

Leon Curvers:

Palenque is gewoon prachtig. Het (bijna) mooiste tempelcomplex van de Maya's. De mooiste (mijn voorkeur) - Tikal in Guatemala - doen jullie gelukkig ook nog aan. Echter alle Maya's tempels zijn gewoon prachtig om te zien en hebben allemaal hun verschillen.
    Guus en Jose, geniet ervan. Via jullie dagboek maak ik de reis gewoon nog een keer mee maar nu vanuit Nederland.

• 29 Maart 2015 - 15:48

Zus:

gewoon prachtig geniet er van ,hier regent al de hele dag ,ik geniet gewoon met jullie mee ,knuffel van zus

• 30 Maart 2015 - 19:47

Carry:

Die regen bij jullie is tenminste weg. Hier is t weer bar en boos. Toen ik de klok vooruit gezet had, heb ik m te ver vooruit gezet (denk ik) want we zitten nu in de herfst hahahaha.
    Fijn dat jullie reisgezelschap leuk is, dat maakt zo'n reis altijd extra mooi. hou jullie goed
    en totmails xx van ons

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19859