Copan Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Copan Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Copan Honduras

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

05 April 2015 | Honduras, Copán

Hallo lieve allemaal,

Hier nog weer een laatste update van ons.

Frans, wat leuk dat je bekijkt waar we zitten en alle straten zijn inderdaad met allemaal keien.Je kan het beste de wandelschoenen aandoen!

Leon, ze hebben hier inderdaad hele leuke spullen en erg verleidelijk om wat mee te nemen. ( ik heb natuurlijk al wat gekocht, hoor!)

Wij zijn nu in een leuk klein plaatsje Copan in Honduras. Vroeger de meest zuidelijk gelegen Mayastad. Hier gaan we morgen onder andere weer tempel ruïnes bekijken.

Gisteren was een hele drukke, maar heel mooie dag. Eerst de beklimming van de Pacaya vulkaan. we mooi op tijd in de ochtend, zodat het niet zo warm was en we hopelijk niet te laat terug zouden zijn ivm de processies die Jose graag wilde zien.

De Pacajavulkaan is een van de 3 nog actieve vulkanen van Honduras.
Met een gids klommen we omhoog, in het begin aardig stijl, maar later viel het wel mee. Totaal 5 1/2 Km gelopen, berg op, berg af, met terug veel zanderig en losse stenen. We mochten niet naar de top, omdat er te veel zwaveldampen waren.
Het uitzicht was heel mooi. Helaas was er geen rode lava, wel heel veel zwarte. Ook nog spekkkies geroosterd bij een heet stukje vulkaan. Het uitzicht op de andere 2 vulkanen was redelijk.
Het was toch zeker zeer de moeite waard, heel mooi!

Daarna weer snel naar Antigua om de processies te bekijken. Dit is echt heel bijzonder. Zoveel mensen die actief meewerken, de grote beelden werden door 80 dragers gedragen die zich ook weer na een periode aflossen ( 25 x). in het totaal werken er wel 6000 mensen aan mee, buiten de mensen die op straat de versieringen maken.
Er liepen 3 processies de hele dag en nacht door, de prachtige straat versieringen werden steeds weer gemaakt voor dat de processie komt. Dan de hele sfeer hier om heen en hoe de mensen hier op reageren is zo bijzonder en indrukwekkend.

Vanmorgen werden we wakker van de slepende deun, muziek, van een processie die nog de hele nacht door liep tot 6 uur en langs ons hotel kwam.

Nu zitten we dus in Honduras voor 2 nachten, daarna weer naar Guatemala. Nu weer in een fijn hotelletje. Dat van Antigua was niet mooi en onfris, maar lag wel midden in het centrum.

Voor jullie allemaal een hele fijne Pasen en hopelijk ook wat lekker weer!
Hier is het warm, vanmiddag nog even kunnen zwemmen.

Tot de volgende keer en laat de paaseitjes smaken!

Veel liefs, Guus en Jose

• 05 April 2015 - 09:04

Agnes:

Watn reis he.zo mooi, vrolijk Pasen en geniet verder.
    Agnes en Chrit

• 05 April 2015 - 10:39

Joze En Fred:

Lijkt me een mooie belevenis al die processies. GENIET!

• 05 April 2015 - 12:55

Dick En Carry:

Wow, Honduras wat geweldig. En dan die magnifieke processies super allenui.we hopen dat jullie zo blijven geniete en dan genieten wij hier ook weer mee van jullie verhalen.De foto's spreken voor zich... wat mooi.
    Fijne dagen xx van ons

• 05 April 2015 - 12:58

Zus :

thseverins@onsbrabantnet.nl

• 05 April 2015 - 13:03

Zus :

Hoi jose dat bovenste was een foutje ,Geweldig ,heb je geen pijn in je benen ?is toch een hele trip ,maar wel mooi .die processies lijkt mij heel mooi ,geniet er van ,fijne pasen ,tot de volgende keer ,groetjes zus xx

• 05 April 2015 - 21:26

Dominique:

Hoi Guus en Jose...

Allemaal leuke berichten en wat zijn jullie actief zowel overdag als met ons te informeren!! Geniet nog maar lekker en wat een mooie herinnering weer! Van Pasen zullen jullie weinig mee krijgen maar alsnog van jullie buurtje vrolijk Pasen!!

Gr Dominique

• 06 April 2015 - 20:44

Linda:

Hoi hoi,

Wat klinkt dat heerlijk allemaal!! Zwemmen, wandelen, mooie uitzichten....super!

Wij zijn nu ook weer terug in Nijmegen; helemaal uitgerust en vol nieuwe energie. Gisteren heerlijk gewandeld in Epe, gefietst naar restaurant in Schinnen en vanochtend samen gerend langs Geleenbeek. Was heerlijk om de kinderen weer te zien. Fijn dat we bij jullie mochten slapen....dank je wel daarvoor!

Fijn voor jullie dat je nu weer in een fris hotel slaapt en ik duim voor jullie dat dat zo blijft!
    Nog veel plezier in Honduras en alvast goede reis naar Guatamala!

Dikke x Linda.

• 09 April 2015 - 07:47

Monique /wim:

Guus van harte gefeliciteerd met jou verjaardag, en geniet samen van de mooie reis die jullie aan het maken zijn.
    gr Monique en Wim.

• 09 April 2015 - 08:06

Wilma+frans:

hallo guus
    Hier een bericht voor guus hiep hiep hiep hoera voor je 63ste verjaardag ?
    helaas geen vlaai en koffie in munstergeleen
    wens je nog een mooie dag samen met jose.

groetjes wilma +frans

• 09 April 2015 - 20:17

Leon Curvers:

He Guus,

Vandaag 9 april en jarig. Van Harte proficiat.
    We feliciteer je via dit medium want dan weten we dat je het ooit leest.
    Vanuit het verleden weet ik dat vele SMS'jes niet aankomen in Guatemala.
    Have a nice day !!!

Hetty, Katja en Leon

• 13 April 2015 - 11:32

Agnés:

Guus, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een bijzondere plaats om jarig te zijn!
    Groet, Agnés en Wil