Eerste Internet mail uit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Eerste Internet mail uit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Eerste Internet mail uit Thailand

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

07 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

Hoi lieve vrienden en familie.

Bedankt voor jullie leuke reacties wat is dit leuk om dit zo te lezen.

Vandaag dan ons eerste bericht via de computer van ons hotel.
Onze eerste dag in Bangkok hebben we al heel veel gezien, zoals de hoogste toren van Bangkok , daarna de boottocht op de rivier :Bangkok bij nacht. Mooi!
De tweede dag gingen we naar Wat Pho , de oudste tempel van de stad met de grote liggende boeddha. Super mooi!Daarna naar het koninklijk paleis met zijn prachtige tempels. Ook de wat Pra Keow, met haar Emerald Boeddha. Dit is de meest aanbeden boeddha van Thailand. Schitterend om te zien en voor de Thai is zij heel heilig.
Via het paleis liepen we door allerlei steegjes naar de Chao Prayarivier om de boottocht door de klongs ( kanaaltjes)te maken . Hier zag je de andere kant van Bangkok: veel armoedige huisjes,groen, troep en toch vriendelijk zwaaiende thaise mensen. Ook zagen we enkele flinke leguanen in het water en langs de kant, een supermooie, bijzondere tocht!
Hierna liepen we door Chinatown, ook dit was special om mee te maken, de geur, drukte,hitte,lawaai,de sfeer, de mensen, gekrioel van allerlei kraampjes.
s’Avonds gingen we naar een show Siam Niramit. Heel spectaculair en prachtig om te zien. De geschiedenis en cultuur van Thailand wordt via dans, muziek, prachtige kleuren, effecten, olifanten verteld. Heel mooi!
Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt door Bangkok. We kwamen door de sloppenwijken,langs bananenplantages, veel palmbomen en allerlei groen, weer midden door een markt met fiets en al, alles door elkaar en steeds groetende en lachende Thai. Geweldige ervaring!
Vanmiddag ook nog even lekker gezwommen op de 5de verdieping van het hotel, een lekkere rustmiddag! We genieten enorm hier, aan de hitte beginnen we te wennen en we hebben een leuke reisgroep.
Morgen verlaten we Bangkok en rijden naar Ayutthaya, de oude hoofdstad. Hier beginnen we met bezoek aan het zomerpaleis van de koning, Bang Pa In.We zijn benieuwd wat er dan weer allemaal gaat komen. Tot toe is ons programma prima.

Heel veel groetjes en liefs van Guus en Jose.
:SMS update:: 8 juni 2010 :
Hallo allemaal,We zitten nu in de bus richting tak.Vanmorgen bezochten we t zomerpaleis en 2 tempel.Een met een indrukwekkend grote goudkleurige boeddha en de mooie ruine tempel in ayutthya.Ook weer via n boot over de rivier naar n restaurant en de bus.We hebben al bergen fotos gemaakt en proberen bij de volgende computersessie nog wat te plaatsen.Alles is hier ok en het is n
hele belevenis! En in thais, sawadee ka (krab) en groetjes guus en jose

:SMS update:: 9 juni 2010 :
Hallo, hier zijn we weer. Vandaag zijn we n flink stuk naar t noorden gereden en zijn nu 3 nachten in chiang mai. Lekker even op n zelfde leuke plek.Onderweg bezochten we t olifantenhospitaal,waar zieke of oude olifanten verzorgd worden,gisteren was n jonkie geboren, konden we zien bij zijn moeder. Vanmiddag kregen we n tropische regenbui op ons hoofd toen we de prachtige tempel op 1100m hoogte aan t bekijken waren. Veel boeddhas werden nat! Groetjes!

• 07 Juni 2010 - 12:40

Leon:

Tja, kun je je nu voorstellen dat onze dochter na een stageperiode van ruim 3 maanden er nog maar eentje van 3,5 maanden aan vast plakte.
    Ik - na het eerste bezoek - in elk geval wel want ik was ook meteen verkocht aan dit mooie land met zijn vriendelijke mensen en ook prachtige natuur en schitterende stranden. Daar komen jullie gaande de reis wel achter......
    Geniet en drink ook af en toe een Singha....(als is het maar om het vochtgehalte op peil te houden !!!).
    Geniet, het is jullie van harte gegund.

• 07 Juni 2010 - 12:46

Kirsten:

Lieve pap en mam,
    Goed om te horen dat alles goed gaat. Het klinkt allemaal mooi en indrukwekkend. Ik ben nu al benieuwd naar de vele foto's. (al aardig op weg van de 1000 die erop zouden passen?)
    Mooi dat jullie ook van het weer kunnen genieten en kunnen ontspannen. Zal wel vreemd zijn het uitzicht vanaf het zwembad :) op vijfhoog. Was de stad nog erg smoggy?
    Het eten bevalt ook nog tot nu toe? Erg moeten wennen aan het pittige of valt t mee?
    Geniet nog maar van alles wat de tour te bieden heeft.
    Heel veel liefs Kirsten en Pieter

• 07 Juni 2010 - 12:57

Zus Severins:

gelukkig dat alles zo geweldig is .
    Hebben jullie geen moeite met het eten ?
    Het is daar erg pittig he .Maar dan kun je erna een paar biertjes op.
    liefs van zus

• 07 Juni 2010 - 13:47

Riet Cox:

Hallo jullie twee daar in Thailand. Fijn om te lezen dat het zo naar jullie zin is.Wat een indrukken allemaal en dat al in het begin.Probeer veel vast te houden, met foto's zal dat vast gaan.Let goed op jullie zelf en GENIET.Liefs Riet en Martin.

• 07 Juni 2010 - 18:03

Karla:

Hoi Guus en Jose, als ik jullie verslag zo lees kan ik me weer helemaal inleven. Jullie komen zeker ook ogen tekort met al dat moois om je heen. Er komt nog veel meer !! Geniet ervan en beleef het intens! Veel liefs, Karla

• 07 Juni 2010 - 18:14

Joze En Fred:

Hoi, geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Komt onze reis weer helemaal naar boven.
    Have fun.
    groetjes
    Jozé en Fred

• 07 Juni 2010 - 19:20

Martijn:

Hoi hoi! Wat een fatastische berichten, ik ben er helemaal stil van! Geweldig dat jullie al zoveel hebben gezien en toch ook al tijd hebben gehad om te ontspannen. Ha ha, met die fietsen over zo'n drukke markt, dat lijkt me een hele belevenis!
    En als jullie nog wat druppeltjes zweten vanwege de hitte...bedenk dan maar dat wij moeten zweten vanwege het zware werk! Heb meelij met ons en geniet vooral verder! Groetjes uit een warm en regenachtig Nederland

• 07 Juni 2010 - 20:00

Frans En Wilma:

hoi jullie twee ,het doet ons een genoegen dat jullie het zo fijn hebben wij volgen jullie op de voet ,hahahaha
    we genieten van jullie verhalen en de fotos en kijken uit naar meer informatie zo beleven we de reis ook een beetje.
    geniet verder van alles wat jullie zien en beleven groetjes

• 08 Juni 2010 - 03:24

Linda:

Lieve pap en mam,
    Wat geweldig dat jullie zoveel zien en super dat jullie al een foto hebben toegevoegd!
    Veel liefs, Linda.

• 08 Juni 2010 - 14:40

Riet Cox:

Ha José en Guus,
    wat geweldig dat we jullie zo kunnen volgen op de reis en daardoor het zelf ook 'n beetje beleven.
    Maar je kunt het natuurlijk pas echt ondergaan als je er bent.
    Wij kijken weer uit naar de volgende belevenis.
    Liefs,
    Riet en Martin.

• 08 Juni 2010 - 18:46

Martijn:

Leuke foto's! We verheugen ons al op de dia-avond! ;-)

Groetjes, Martijn

• 08 Juni 2010 - 18:47

Caspar :

Bram vond vooral de foto leuk...leek er zelfs iets bekends in te zien..
    Verder zijn de verhalen al prachtig...klinkt allemaal goed!! Geniet er verder van!!!
    Cas en Bram(meetypend op schoot)..oohh hij wil ook nog wat zeggen...3hsdg3rufdhfdgwrgfsgeg

• 08 Juni 2010 - 19:03

Tamara:

Hoi lieverds,

Klinkt super!!! Lekker genieten....Wij genieten van een afstandje met jullie mee. De computer was een beetje nat geworden, ja... ja Bram na een flesje is ook altijd genieten!

dikke kus
    Tamara

• 08 Juni 2010 - 19:49

Katja:

sawadee Ka Guus en Jose,

Jullie verhalen zijn voor mij zo ontzettend herkenbaar, zeker weten een hele belevenis. Ik krijg spontaan heimwee naar thailand als ik jullie verhalen lees en foto's zie.

Geniet ervan!

Katja

p.s. hebben jullie al het eten geproefd van de straatstalletjes?

• 09 Juni 2010 - 12:02

Zus Severins:

Geweldig allemaal
    Ik vind dit heel leuk .
    kijk er iedere keer weer naar uit .
    Hier
    heeft het vandaag veel geregend .
    geniet er nog van liefs zus

• 09 Juni 2010 - 12:51

Dick En Carry:

Super he Guus en José. Zo'n rondreis.
    Wat jammer dat die boedha's zo nat geworden zijn. En jullie dan?? Bleven jullie gewoon droog? Dit is wel gweldig om op deze manier iedreen op de hoogte te houden. In gedachten gaan we met jullie mee. Liefs van ons.

• 09 Juni 2010 - 21:55

Wilma:

hoi jose guus
    mooi is dat die regen,ik kan jullie vertellen dat het vandaag bij ons niet anders was alleen duurde de regen bij ons bijna de hele dag ,verschil is alleen dat we het weer van jullie beleven zonder de mooie plaatsen en boedhas die jullie zien wens jullie verder nog een mooie reis en kijk weer uit naar het volgende verslag gr