Guus en Jose - Reisverslag uit Xiahe, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Guus en Jose - Reisverslag uit Xiahe, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Guus en Jose

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

24 Mei 2013 | China, Xiahe

Beste allemaal,

We zijn inmiddels goed aangekomen in Yangshuo, een kleine toeristische plaats omringd door prachtige karstbergen.
De temperatuur is prima (heet 40gr en veel zweten).
Woensdagmorgen hebben we een mooie boottocht op de rivier de Li gemaakt met mooi zicht op het Karstlandschap met zijn puntige en grillige bergtoppen, onderweg zijn we gestopt bij een dorpje en over een lokale markt gelopen, we zagen veel groente fruit, levende kippen en ganzen in kleine kooitjes, een hond die open gesneden te koop lag, ook nog ratten in de verkoop, heel veel kabaal en drukte. 2e stop was bij een vervallen dorpje dat ooit toebehoorde aan een grootgrond bezitter die gevlucht is in de tijd van Mao.

Na de mooie boottocht zijn we in het leuke stadje gaan rondsnuffelen en eindelijk een terrasje kunnen pakken.
's avonds lokaal heerlijk gegeten en daarna naar een Light-and-Soundshow en verteld episch verhaal van Liu Sanjie, geproduceerd door Zhang Yimou die ook de openingsceremonie van de olympische spelen van 2008 produceerde.
Het was een mooi Chinees verhaal over de revolutie. Er spelen meer dan 600 mensen mee in deze show op het water met de bergen op de achtergrond. Deze voorstelling is elke avond 2 keer uitverkocht (7000 mensen) al 10 jaar lang. Het was heel mooi.

Vandaag 23 mei . We hebben vanmorgen een prachtige fietstocht gemaakt van 8.30 tot 15.00 uur door het Karstgebergte. We gingen door de rijstvelden richting Moon Hill die we ook weer beklommen hebben (800 trappen maar gelukkig geen ijle lucht).

Dadelijk gaat José een Kalligrafie workshop volgen.

Inmiddels hebben we ook de meest bijzondere, aparte en meest stinkende en smerige toiletten gebruikt, een gat in de grond, donker hok, in allerlei soorten en maten, in het chinees plassen is Jose nu ook goed getraind!
Vooral onderweg, want de hotels zijn goed.

Morgen vertrekken we om 8.00 uur naar Shanghai met een inlandse vlucht. Maar vanavond nog even lekker souveniertjes kijken en relaxen.

Heel veel groetjes van ons.

• 24 Mei 2013 - 20:01

Zus:

wat mooi allemaal ,alleen de wc bevallen mij niet .maar alles went he .
    geniet maar lekker ,hier is het erg koud.
    liefs zusxx

• 24 Mei 2013 - 22:48

Riet En Martin:

Sjonge sjonge, wat leiden jullie toch een avontuurlijk bestaan (voor 'n paar weken dan).
    Iedere dag een andere uitdaging zoveel verschillende, enorm. Wij blijven jullie volgen en meegenieten of eigenlijk "meeavonturen".

Groetjes en liefs uit Helden,
    Riet en Martin.

• 25 Mei 2013 - 11:46

Dick En Carry:

Enne José, heb je 't kallifraferen onder de knie?? Vrienden, wat maken jullie toch allemaal mee. We zijn wel een beetje jaloers op jullie en zijn hartstikke benieuwd naar de foto's en verhalen.
    Voor morgen wensen we jullie een veilige vlucht en een fijne thuiskomst.
    Een lieve knuffel van ons

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19895