2 de dag Shanghai en weer thuis! - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Guus en Jose - WaarBenJij.nu 2 de dag Shanghai en weer thuis! - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

2 de dag Shanghai en weer thuis!

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

27 Mei 2013 | Nederland, Munstergeleen

Hallo lieve kinderen, familie en vrienden,

Zondagavond zijn we na een vlucht van ongeveer 12 u en daarna de trein ( die al weer vertraging had) weer goed thuis aangekomen.
Ook weer heerlijk om thuis te zijn!

Nog even vertellen van de laatste dag in Shanghai.
s´morgens maakten we n 4 uur durende stadswandeling: 2 uur door de betere oude franse wijk en 2 uur door de litongs (achterbuurt, in Peking heten deze de hutongs).
De franse wijk heeft mooiere oude huizen, enkele mooie oude panden, die nu hotel zijn, veel restaurantjes, gezelligheid en er staan veel mooie oude bomen.
In de litongs zie je weer de armoede, een groot contrast met de hoge wolkenkrabbers en moderne gebouwen op de achtergrond.
En er wordt maar gebouwd, mensen, die helemaal niet weg willen worden vaak gedwongen binnen bv 2 maanden te vertrekken, omdat er op hun plek weer iets nieuws moet komen.

Shanghai heeft ook een heel mooi metro stelsel, maar ook de taxi is niet te duur.

Smiddags zijn we nog omhoog gegaan in het hoogste gebouw van China ( 420 meter hoog), het Shanghai World Financial Centre (de kurketrekker). Nu gelukkig met de lift!
Het uitzicht was niet helemaal helder, maar toch heel mooi.
's Avonds nog met de groep de laatste keer samen gegeten in n mooi restaurant in de franse wijk. Alweer lekker en gezellig.

Zondagmorgen gingen we als laatste nog met de supersnelle magneettrein, de Maglevtrein, naar het vliegveld. Deze rijdt 431km/u, 30 km in 7 minuten.Het ging heel hard en halverwege voelde je n poef/knal, dat was de andere trein die passeerde.
Deze trein was n prestige object om de 2 luchthavens van Shanghai met elkaar te verbinden, maar is nooit afgemaakt omdat het te duur was, dus nu rijdt hij alleen tussen 2 stations op en neer.

Nu is onze rondreis weer afgelopen.
Het was heel mooi, veel indrukwekkende dingen gezien, behoorlijk actief en hebben in die 3 weken veel verschillende soorten China gezien, schitterende natuur en opvallend ook in de grote steden het grote contrast tussen arm en rijk.

Het was een geweldige reis en mooi dat we dit konden doen.
Ook nogmaals bedankt voor de leuke reacties.

Veel groetjes,

Guus en José

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19941