Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

24 Mei 2013 | China, Sjanghai

Hoi meisjes en jongens , familie en vrienden,

Na een vertraging van anderhalf uur zijn we om 15.00u aan gekomen op de luchthaven in Shanghai.
Wat een grote stad is dit!! Een metropool van 20 miljoen inwoners! En wat weer n heel ander deel van China, met zijn moderne gebouwen en wolkenkrabbers ( Shanghai heeft er zeggen ze 4000 en New York"maar" 400).

Nadat we in t hotel aankwamen om 17.00u gingen we met de metro naar het centrum en wandelen langs de Bund.Aan deze koloniale boulevard, langs de Huangpu rivier, lagen vroeger de bolwerken van de macht:de banken en handelshuizen.het zijn prachtige panen uit t eind van de 19de, begin 20 ste eeuw.
Ook zie je de schitterende skyline met verschillen gebouwen, met als hoogste gebouw van China, het Shanghai World Financial Centre (492 m hoog). Ook zag je JinmaoTower 420 m hoog). Nog allerlei futurische en hoge gebouwen. Prachtig, vooral s'avonds met alle verlichting is het fantastisch om te zien!
Onze groepsleider Willem had n restaurant geregeld met uitzicht op deze prachtige skyline, super!

Later nog n hooggelegen terras met ook weer uitzicht op alle moois.
Te bedenken dat Sjanghai 100 jaar geleden nog n klein vissersdorp was, de laatste 20 jaar is het enorm gegroeid.

Morgen nog een dag Sjanghai en dan zondag vertrek naar Nederland. Om 12.15u met vlucht KL 896 en aankomst in Amsterdam, lokale tijd, 18.25 u.
Nu nog even slapen en morgen weer vroeg op voor de 3 uur durende stadswandeling.

Veel groetjes en liefs van ons.

• 24 Mei 2013 - 20:42

Fred En Joze:

Leuk zo met jullie mee te reizen, nog veel plezier en een goede reis terug
    Joze en Fred

• 24 Mei 2013 - 22:21

Frans:

Hoi wereld reizigers nog een berichtje van nr 190
    de reis zit er er bijna op ben benieuwd na de verhalen
    als jullie weer thuis zijn.
    Neem nog maar een beetje warm weer mee naar huis en verder nog
    een goede terug reis.
    Frans

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19910