Dag 3 De Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Dag 3 De Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Dag 3 De Chinese muur

Door: Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

08 Mei 2013 | China, Peking

Om 12 uur kwamen we aan bij Jinshanlin.
Na het eten begon het avontuur de duizenden trappen op en af van de muur.
We werden afgezet door ons busje ergens bij een niet toeristisch stuk bij de muur en vandaar wandelden (klauteren en op handen en voeten) in 4 uur naar Jinshalin. De route was hier niet gerestaureerd en daardoor slecht begaanbaar.
Jose kreeg hulp van een lokale vrouw die een centje bijverdiende en de hele route meeliep en José af en toe hielp bij heel lastige stukken met afrollende stenen later heeft José nog het een en ander bij haar gekocht, daarvoor liep ze natuurlijk mee, maar ze was aardig en kon ook wat Engels en vertelde nog van alles. Het was zwaar, maar ook schitterend mooi! We sliepen die nacht bij n soort huisjes complex bij de muur.
De volgende dag weer wandelen op de muur, maar nu een ander stuk met ook groen en struikgewas is.Het was een stuk, waar ook totaal geen toeristen kwamen en soms onbegaanbaar en daarom weer naar beneden en via smalle paadjes erlangs. Op en neer...klimmen en klauteren..maar schitterend mooi!!

Na de lunch bij het enigste restaurantje in het dorp met de bus terug naar Peking, daar nog een stop bij het Olympisch stadion van 2010, ook heel mooi en groots.

S'avonds naar een Chinese acrobaten show in het Beijing chaoyang theater, hartstikke mooi!
Nu wel heel moe, maar toch nog even berichtje gemaakt, want morgen avond gaan we met de nachttrein naar Xian, waar we 2 dagen blijven. Morgen vroeg op naar Tian tan park om de Chinezen Thai chi te zien doen en daarna nog opnieuw naar het plein van de hemelse vrede.

Heel veel groetjes van ons.

Ps Leon andere route dus geen tokkelbaan.

• 08 Mei 2013 - 21:24

Zus:

Wat mooi allemaal ,maar jullie zullen wel spierpijn hebben ,maar dat gaat over .
    geniet er van .liefs zus

• 08 Mei 2013 - 22:22

Linda:

Wat knap dat jullie 1000 trappen hebben gelopen en daarna ook nog zo'n onbegaanbare route. Super dat jullie toch nog een berichtje hebben geschreven en foto' s hebben geplaatst. Fantastisch om jullie daar te zien! Xxxxx van ons allemaal.

• 08 Mei 2013 - 22:33

Tamara, Caspar En Bram :

Hoi lieve pap en mam,
    Het klinkt geweldig en ook intensief! Super dat jullie dit allemaal zien en meemaken. Bram was afgelopen zaterdag samen met Cas naar 'de Chinees' en vroeg of opa en oma achter het luikje waren, waar het eten van vandaan komt :)...
    Heel veel plezier, geniet ervan! Hier gaat alles goed.

Dikke kussen van ons

• 09 Mei 2013 - 10:23

Dick En Carry:

Wat geweldig wat jullie allemaal meemaken. 1000 treden!!! Poeh hee. maar voor zulke sportievelingen a piece of cake hahaha.
    De foto's spreken voor zich fantastisch. Veel plezier enzo xx van ons

• 09 Mei 2013 - 16:17

Leon & Hetty:

Gelukkig dat het bevallen is anders zouden wij als "adviseurs" hebben moeten vluchten. Nu nog een dagje genieten in Peking en dan het nieuwe avontuur nl. de "nachttrein" in China. Ook een hele belevenis. De volgende stad waar jullie naar toe gaan (Xian) is ook de moeite waard. In de islamistische wijk is het goed souvenirs kopen (het is de wijk links/rechts de bel- en drumtoren). Uiteraard ook genieten van het "leger".
    Vind het leuk om te horen dat ook jullie het apart, mooi en leuk vinden. Bij ons komen de herinneringen bij ieder verslag weer boven drijven. Blijf genieten.........Leon & Hetty

• 09 Mei 2013 - 18:21

Riet Cox.:

Hoi Guus en Jose,
    Je moet wel moed en de gezondheid hebben om dit allemaal te kunnen en mogen meemaken.
    Wij volgen jullie met heel veel plezier. Wat een belevenissen!!! En de opmerking van kleinkind Bram, dat deed mij helemaal smelten. Opa en oma achter het luikje bij de chinees. ENIG!!!!
    Martin en ik blijven jullie natuurlijk volgen en wensen jullie nog veel en verrassende dagen in China.

Liefs,
    Martin en Riet.

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19939