Merida, Celestun, Uxmal en Campeche - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Merida, Celestun, Uxmal en Campeche - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Merida, Celestun, Uxmal en Campeche

Door: Guus en Jose

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

27 Maart 2015 | Mexico, Mérida

Hallo lieve allemaal,

Dank je wel weer voor de leuke reacties!

De afgelopen dagen waren weer heel mooi en vanalles gezien.
Gisteren, woensdag, zijn we naar Celestun geweest aan de golf van Mexixo. met een 8 persoons bootje met afdakje,vanaf t strand naar een grote rivier gevaren, dit ging heel hard
( speedboot niveau!) om daar flamingo's te zien en ander aparte mooi vogels. En die hebben we gezien, hele groepen flamingo's , prachtig!!! En vreemde vogels op palen, die met de vleugels breed uitgestald zaten om hun vleugels te laten drogen. apart en mooi! Langs de mangrovebossen verder gescheurd en opeens het bos ingevaren. daar op een soort vlonder uitgestapt liepen we langs azuurblauwe meertjes en wat zagen we daar? Een echte krokodil verscholen in het struikgewas!!
Terug hiervan nog even in de warme zee gezwommen. Het is hier heel warm, ongeveer 31 graden. En s'avonds 21 graden.

Ons hotel ligt in het centrum van Merida, de hoofdstad van Yucatan. Het heeft 1 miljoen inwoners. Het stadscentrum is druk, veel mensen en verkeer, lawaai, ook mooie kerk en prachtig groot parkachtig plein. Toch lijkt het niet niet zo' n grote stad, het is allemaal laagbouw en eenvoudige kleine vierkante huizen. Straten zijn verdeeld in rechte lijnen en hebben geen namen, maar cijfers. Wel gezellig druk! Daar lekker gegeten in gezellige restaurants.

Donderdag om half 6 waren aan het facetimen voor de verjaardag van Ruben, hij is vandaag 1 jaar geworden!
Vandaag gaan we via de majastad Uxmal, naar Campeche aan de golf van Mexico. Uxmal is de bestbewaarde mayastad in Mexico. vooral de pyramide van de Tovenaar die boven de jungle uittorent is heel erg mooi!de maya's aanbaden hier vroeger de regengod Chaac. Deze is ook bijzonder omdat hij de enigste pyramide is die ovaal is en niet vierkant. Ook heel veel mooie hierogliefen. Doordat het minder toeristisch is, gecombineerd met het de mooie natuur is het een prachtige plek!
Daarna na Kabah, het paleis van de maskers van Chaac, de regengod.

S'middags gegeten op een mooi buitenrestaurant. In een gat in dag grond dat als oven diende werd het eten in folie in gelegd,afgedekt met bladeren en zo gebakken door het houtvuur in de grond. Het was heel lekker!
Daarna doorgereden naar het hotel in Campeche, een leuke plaats met veel gekleurde huizen en mooie kathedraal. Hier nog op eenl leuk terras gezeten, wat we in de andere steden niet vonden.

Morgen, vrijdag, is een lange reisdag van 6 uur naar Palenque, gelegen aan de voet van het berggebied Chiapas. Daar zijn we dan weer 2 nachten.

Tot nu toe genieten we enorm van de vakantie en al veel moois gezien. En lekker weer!

Tot de volgende keer!!

Groetjes en liefs van ons.

• 27 Maart 2015 - 08:59

Leon Curvers:

He jongelui, ik ben blij dat jullie het mooi vinden. En dit is pas het begin !!!!! Laat je maar verder verrassen. Ben benieuwd op het volgende bericht. Amuseer jullie (echter dat lukt wel).

• 27 Maart 2015 - 12:02

Zus:

geweldig wat jullie allemaal zien ,geniet er van .kijk goed uit ,en tot de volgende keer ,xx

• 27 Maart 2015 - 18:01

Riet En Martin Cox.:

Het was weer een prachtig verslag. En wat een andere wereld zo'n 10 uurtjes vliegen hier vandaan.
    Indrukwekkend wat jullie zien en beleven. Fijn om alles zo te kunnen volgen. Ik zie het zo voor me.
    Benieuwd hoe de lange reis van vandaag is verlopen. En...blijven genieten.

Dick Carry:

Ik lees t al lieve vrienden. Dat is volle bak genieten. En José, wat weet je er veel van.Dat was wat voor Dick geweest, die leest zich ook altijd helemaal in als we ergens naar toe gaan.
    Op dit moment zitten jullie in de bus en gaan een nieuw avontuur tegemoet. Hoe zijn jullie mede reizigers?? Gezellige mensen??

• 28 Maart 2015 - 13:47

Hoi Jose en Guus,
    Dat ziet er allemaal geweldig uit, super hoor!!!!Haha en we krijgen weer aardrijkskunde en geschiedenisles van jullie. Geniet maar lekker maar ook een beetje ontspannen he . Veel liefs van ons tweetjes. Carry en Dick

• 28 Maart 2015 - 13:47

• 28 Maart 2015 - 13:49