Antigue - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Antigue - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Antigue

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

03 April 2015 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Vandaag, woensdag 2 april, maakten we een boottocht over het meer van Atitlan, uitgestapt bij het plaatsje Santiago. Hier zagen we al de eerste witte donderdag processie. Ditwordt hier allemaal heel groots gevierd. Alle heilige beelden worden gedragen door de mensen, het ene beeld alleen vrouwen en het ander alleen mannen, Romeinen. En nog meer en alle mensen willen meedoen. Dit gaat op eentonige muziek heen er weer bewegend over straat met veel wierook, een heel festijn. Indrukwekkend om te zien.
Dus Carry, je vroeg of Pasen hier gevierd wordt, het wordt hier al de hele week van te voren voorbereid en vanaf donderdag beginnen alle processies de hele dag door. Het is hier een groot volksfeest!!
Nu zijn we in Antigue en zagen we van ons ook een processie, indrukwekkend, heel veel mensen, groot feest hier.
Vannacht worden veel straten versierd met een tapijt van zaagsel, bloemen in allerlei kleuren en dan gaan de processies vanaf 7.00u s'morgens hierover heen met alle grote beelden en mensen in paarse gewaden tot 15.00u en dan gaan ze verder in zwarte gewaden. Om 12.00u is dan de kruisiging, ook bijna echt nagedaan. De processies gaan door tot 24.00 u s'nachts.

Wij morgenvroeg om 6 uur naar de pacajavulkaan om deze te beklimmen en hopen om 13.00u terug te zijn om dan nog van de processies te kunnen genieten.

Beste Riet, jij ook al proficiat met je verjaardag!!! En een hele fijne dag vrijdag!

• 03 April 2015 - 09:41

Zus:

Wat een feest daar ,en dan die processies,geweldig ,die straten lijkt mij ook heel mooi ,egt de moeite waard om te zien ,,geniet nog maar even .gr zus xx

• 03 April 2015 - 20:18

Wilma En Frans:

Hallo jose+Guus
    Hier een berichtje oet heelehei.
    Volgen de reis avonturen op de voet.
    Hebben filmpjes over verschillendeplaatsen waar
    jullie geweest zijn bekeken (you tube) zeer mooi.
    Op de straten van antigue zul je wel doorgeschut zijn met
    al die keien.
    Missen een beetje actie van grote dierparken bv. een rit op olifant
    of toros maar wie weet de vakantie is nog niet voorbij.
    wensen jullie nog mooie paasdagen.
    groetjes wilma +frans

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19918