Tweede dag Peking - Reisverslag uit Peking, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Tweede dag Peking - Reisverslag uit Peking, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Tweede dag Peking

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

06 Mei 2013 | China, Peking

Vandaag vertrokken we om 8.00u ( 50 meter vanaf t hotel) naar het plein van de Hemelse vrede en de Verboden stad.Het plein was helaas afgesloten, dus maar meteen door naar de Verboden Stad. In deze oude stad woonden vroeger de Chinese keizers en er mochten geen burgers in.Wij vonden het heel mooi, indrukwekkend groot, alleen de gebouwen waren veel hetzelfde, niet veel groen, wel was er de Chinese tuin met prachtige oude bomen.
Later met de metro naar het zomerpaleis heel mooi met veel groen en langs het water, inderdaad n mooi plekje voor de keizers in de zomer.
We zijn nu net terug van eten: peking eend en nog veel meer andere gerechten samen aan de ronde tafel met draaischijf. Lekker en leuk.

Morgen gaan we om 9.00u. Met de bus richting hotel bij de chinese muur, waar we s'middags de eerste wandeling gaan maken en daar blijven overnachten, de volgende ochtend weer wandelen op de muur en dan weer terug naar dit hotel met wifi.

We hebben prachtig weer, warm en de zon komt af en toe door de smog heen.
We beginnen nu weer wat te wennen aan de andere omgeving, gisteren voelde het voor mij als een echte cultuur shock. Het is een vol programma, maar het is mooi om dit allemaal te mogen zien en we amuseren ons prima.

Nu weer naar bed, want we zijn toch weer moe, maar voldaan.

Weer veel groetjes van ons.

Ook nog bedankt voor alle leuke reacties!!

• 06 Mei 2013 - 16:27

Leon & Hetty:

Hoi Guus en Jose,
    Klopt toch wel he dat het allemaal wel meevalt. Tuurlijk een cultuurschok echter te overwinnen. Wij vonden Sawadee het beste reisprogramma hebben en dat gaan jullie ook ondervinden. Morgen en overmorgen geweldige wandelingen in en rond Simanta. Geniet ervan. Van Guus wil ik een foto zien als hij "abzeilt" over het meertje. Ben benieuwd naar het volgende verslag.

• 06 Mei 2013 - 21:41

Martijn:

Hoi Guus en Jose,
    Geweldig om weer mee te kunnen lezen. Jullie hebben al veel gezien! Geniet er lekker van en ik blijf mee lezen met alle nieuwe ervaringen!

• 07 Mei 2013 - 17:18

Hoi Guus En José:

Cultuurshock, heel herkenbaar, maar t valt allemaal mee in China hoor.
    Nog heel veel plezier!!

• 07 Mei 2013 - 23:37

Linda:

Lieve pap en mam, Verboden stad klinkt inderdaad heel indrukwekkend en in deze tijd onvoorstelbaar dat er zoveel ongelijkheid was dat 'gewone ' mensen daar niet in mochten. Heel veel plezier bij de Chineze muur en ben benieuwd wat jullie daar allemaal meemaken! Xx

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19900