Afgelopen dagen - Reisverslag uit Xiahe, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Afgelopen dagen - Reisverslag uit Xiahe, China van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Afgelopen dagen

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

12 Mei 2013 | China, Xiahe

Hallo allemaal,

We zijn nu in het oude Tibet bij het Labrang klooster. (Bijna 3000 meter hoogte). Het is net of je in een film decor zit, zo'n andere wereld. We zien pelgrims die aan de gebedsrollen draaien, nomaden Tibetaanse monniken en mensen die prosteren.( mensen gaan dan duizend keer rond het klooster twee stappen vooruit,handen samengevouwen voor hun hoofd en knielen,liggen en volledig met t voorhoofd op de grond en dit steeds weer herhalend).
Hier zijn ze ongeveer n half jaar mee bezig. Verder veel kleuren, stoffig, varkens en yaks over de weg, veel getoeter en wij worden ook goed bekeken. Schitterend, het is nog steeds of je niet echt hier bent!

Nog even over de vorige dagen. We hebben nogmaals de Chinese muur beklommen, maar dan op n ander stuk met meer groen, maar ook behoorlijk zwaar,maar ook schitterende uitzichten.

Daarna gingen we de eerste keer met de nachttrein naar Xian.Dit was ook een ervaring op zich. De overvolle stationshal van Peking,alles 'krioelt' als het ware door elkaar, lawaai, heel bijzonder! Wat controles en grootte betreft leek het n grote vliegveldhal.In de trein sliepen we in 6 persoons coupes 2 stapelbedden van drie hoog.Krap, maar als we eenmaal lagen ging het wel, om 10 uur ging t licht uit en om 8 uur waren we in Xian, redelijk geslapen.
Diezelfde ochtend gingen we in Xian naar het terracotta leger.in 1974 is dit ontdekt door een boer die een waterput groef.heel indrukwekkend. Dit leger is in 230 voor Chr gemaakt door de eerste keizer van China zodat hij in zijn vervolgleven n leger ter beschikking had.
S'avonds nog naar t centrum, hartstikke leuk en mooi, drukte overvolle straten met gezellige kraampjes. De klokkentoren en drumtoren mooi verlicht en we eten steeds heerlijk!

Zaterdag de fietstocht van ander half uur over de stadsmuur, heel mooi en we hebben schitterend zonnig weer! Daarna met de bus naar de grote Ganzenpagode, ook mooi. We wilden terug met de taxi, maar die wilden ons niet meenemen, dus toen maar met de tuktuk met 4 man door het drukke verkeer, over de stoep, tegen het verkeer overal tussendoor, maar gelukkig goed aangekomen.

S'avonds om half 11 vertrokken we dan naar de bergen, waar we nu zijn.Nog een busreis van 5 uur over hobbelige, stoffige wegen, maar ook mooie natuur. Geweldig wat je allemaal ziet in dit land, nog steeds onvoorstelbaar dat we hier echt zijn.

Gelukkig is hier ongelooflijk, maar waar in deze rimboe, wel wifi, dus nu meteen gebruik van maken!
We blijven hier 3 dagen en meteen de was laten doen.
We hebben een hele leuke reisgroep, alle leeftijden en echt geen zeurpieten. Hoewel het een vol programma is genieten we volop!!

Veel groetjes uit Tibet van Guus en José

• 12 Mei 2013 - 12:54

Dick:

Hoi Guus en Jose,
    Fantastisch wat jullie allemaal beleven en meemaken. Geniet maar lekker. Vandaag is moederdag en gaan we heel toepasselijk naar de Chinees, we zullen hier aan jullie denken. Liefs van ons allemaal, Carry en Dick

• 12 Mei 2013 - 15:56

Zus:

geweldig allemaal, fijne moederdag ,hier is het erg koud ,liefs zus

• 12 Mei 2013 - 16:18

Fred En Joze:

Mooi he, Labrang, leuk om te leazen, komen alle mooie herinneringen weer boven.
    Geniet van jullie prachtige reis.
    groetjes Joze en Fred

• 12 Mei 2013 - 19:44

Leon & Hetty:

Na de verhalen van de eerste week durven we jullie na de china-reis best onder de ogen te komen en hoeven we ons niet te verstoppen.Je ziet het is heel mooi en geheel anders dan je je voorstelt echter wel de moeite waard. Geniet verder nog van de reis want er komen nog heel veel mooie en verrassende dagen.
    Groet vanuit een koud Luxemburg.

• 12 Mei 2013 - 20:04

Frans:

Hallo Jose en Guus
    Fijn om te horen dat jullie aan de conditie doen,trapje op en af op
    de muur en fietsen .
    Op de fotos zagen jullie gezond uit, hebben daar wel kleine draaimolens?????
    Hoe was het met de stofmaskers nog nodig gehad!!!!!
    wens jullie nog vele mooie dagen en ben benieuwd naar de volgende avonturen.

groetjes frans

• 12 Mei 2013 - 22:11

Linda Dn Martijn:

Gweldig!! Wat een fantastische indrukken en wat een verrijking! Jullie beschrijven het ook heel mooi waardoor we ons een beetje een voorstelling kunnen proberente maken van hoe het is om dit mee te maken.
    Jose, gefelicitee met (schoon)moederdag!
    Wij hebben vandaag de ronde van nijmegen gefietst, dat was ook vermoeiend maar heel mooi. Wellicht wat kleinere cultuurshock dan voor jullie ;-)
    Geniet lekker verder, wij volgen jullie mee!
    Liefs, Linda en Martijn en de meisjes natuurlijk