Oudsthoorn en Strand, omgeving Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Oudsthoorn en Strand, omgeving Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Oudsthoorn en Strand, omgeving Stellenbosch

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

06 November 2011 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer. Gisteren een dagje overgeslagen. Er was geen wifi en t werd te laat om nog te sms'en.
Vandaag dan verslag van 2 dagen reizen.
Gisteren reden we via Knysna, waar n mooi uitkijkpunt was over zee, naar George. Daar bezochten we n stoomtreinmuseum, vooral leuk voor de mannen( en vooral Jos, maar ja, te ver).
Dan de struisvogels in Oudthoorn en toen werd t tijd om weer op n dier te zitten. José waagde een poging om op de struisvogel te klimmen.Echter alleen zitten, dat was spannend genoeg!
We reden via de mooie tuinroute, die loopt door de kleine Karoo. Dit is ook weer droog, uitgestrekt ,vlak tot licht glooiend gebied, wel mooi met veel natuurlijke begroeting van vetplanten, geel gras, roodachtig en groen,zwart gebergte.Mooie route.

De laatste stop was bij de Cangogrotten, druipsteengrotten ( net als bij ons in Valkenberg ). Maar wel heel mooi en groot, in de concertzaal van grot zong onze aardige gids nog mooi t volkslied van Zuid-Afrika! Mooi!
De zeetocht naar walvissen en dolfijnen ging helaas niet door ivm wilde zee en harde en dan zagen we gisteren inderdaad ook. Wel jammer.

Vandaag, zondag 6 november, met alweer mooi weer vertrokken we vanuit Oudsthoorn richting De wijnstreek.
We reden nog steeds door de kleine Karoo en kwamen laf en toe n dorpje. De route die volgden heet de route 62. Je kunt hier zo n Western opnemen! bij Lady Smith Koffie gedronken. Daar stond n grote olifant voor de ingang! ( wel inelkaargezet van oud ijzer).
We vervolgen de route 62 en stopten bij Montagu, waar we lekker konden wandelen, gezellig en mooi stadjes met veel Kaaphollandse en Victoriaanse huizen. En n grote vogellboom, er zaten wel 40 nesten van n groot soort vogel in en die hebben zich daar ooit gesetteld en gaan niet weg.

Als laatste stop naar Paarl,waar t Afrikaans taallmonument staat. Dit is neergezet als monument v de Afrikaanse, die iegelijk bestaat uit heel veel talen, Europese, Aziatische en inheemse talen (11).Mooi,

Het waren weer 2 mooie dagen, iets rustiger dan de eerste week, maar daar zijn we nu ook wel aan toe. ( tot nu toe elke dag om zeker 5.45u op). Morgen mogen we tot 6.45 u uitslapen!

We gaan nu eten, nog heel veel groetjes van ons.
:SMS update:: 7 november 2011 :
Vanmorgen waren we bij wijnboer simonzig.na de rondleiding zaten we om 10u al wijn te proeven!daarna gingen naar de mooie stad stellenbosch,waar we na de koffie bij stralend weer leuk hebben gewandeld en in ome samie se winkel zijn geweest.t stadje heeft mooie witte kaap hollandse huizen en leuke terrasjes.als laatste stop gingen we naar botanische tuinen in kirstenbosch,mooi met allemaal inheemse planten en bomen. Onderweg naar kaapstad reden we nog langs 2 hele grote townships.per week komen hier wel 1000 mensen terecht.vanuit t binnenland komen ze voor werk en gaan dan wonen in die ontzettend armoedige krotten. Kaapstad is de laatste stad in t zuiden.we zijn nog steeds onder de indruk v wat we daar zagen,ongelooflijk!we reden kaapstad binnen,wat n grote stad!de tafelberg pronkt mooi op de achtergrond. Bij t waterfront aten we vanavond en liepen over de brug en zagen n stuk of 5 dolfijnen!super.met de haven,de mooie gebouwen en gezellige restaurantjes is de eerste indruk geweldig!gr

:SMS update:: 8 november 2011 :
Hallo allemaal,we stonden op en t was bewolkt en de tafelberg lag in de wolken.als eerste reden we langs t voetbalstadion waar nederland vorig jaar 2 x heeft gewonnen.via mooie route waar we de 12 apostelen hadden kunnen zien als ze niet ook in de wolken lagen.vandaar naar houtbaai waar we met n boot naar duikerseiland vaarden.t stormde en de ging flink op en neer!aldaar lagen heel veel zeerobben op de rotsen en in t water.geweldig!na de koffie naar simonstad waar we groepen pinguins zagen.die stonden veelal stil in de zon.n enkeling liep uit t water. Mooi!na de lunch naar kaap de goede hoop.flinke storm,meters hoge witte schuimkoppen,geweldig mooi!allen n foto achter t bord ,de bus in en toen begon t te regenen en hield t helaas niet meer op!bij vuurtoren niet meer gaan kijken en andere uitzichtpunten ook niet,want je zag niks.jammer v die mooie route,maar gelukkig was t s morgens wel goed.vanavond afscheidsdiner met groep, morgen tocht historisch kaapst, dan naar laatste hotel.g+j

:SMS update:: 9 november 2011 :
Het afscheidsdiner in n afrikaans restaurant was leuk met live afrika muziek.guus at goedoe,springbok en struisvogel.vandaag met busjes historisch tour.viel tegen we waren te lang in township en zagen te weinig v stad.wel leuk bezoek aan kindertehuis.babykamer en speel,verzorg en slaapruimte zagen goed uit.vaak kinderen (0-6j)die achtergelaten zijn op wc of langs de weg.goed werk wat hier wordt gedaan!om 14.00u n t waterfront,heelgezellig met straat muziek en wat zon.nu in hotel st george,is minder mooi,maar wel in centrum.morgen zoeken we n internetcafe voor fotos en alles.nu lekker slapen.liefs v ons

• 06 November 2011 - 18:53

Linda Martijn Wende :

Waaw waaw waaw wat een geweldige reis met geweldig veel mooie indrukken. En leuke verslagen om te lezen! Hier gaat ook alles goed, de meisjes zijn inmiddels lekker aan de groentehapjes en zitten al in de kinderwagen (wiegjes eruit!)Heel veel plezier nog, liefs uit nijmegen!

• 06 November 2011 - 18:55

Nienke:

Hey...het vorige berichtje was ook namens mij hoor, maar mijn naam viel er vanaf, zielig he!

• 06 November 2011 - 18:59

Zus:

geweldig allemaal .
    veel foto;s maken ,ik kom kijken als als je terug bent
    liefs zus

• 07 November 2011 - 08:54

Agnes:

Fantastische foto"s en weer een leuk reisjournaal! Steeds mooi om te lezen, ik verheug me op het volgende bericht. Jammer dat jullie de laatste week zijn ingegaan want ik ga de berichtjes zeker missen.Nog heel veel reis plezier en lieve groet, Agnes

• 07 November 2011 - 09:50

Carry:

Hee Guus, nu kun je als je thuis bent ook zo'n leuke DVD maken. Wij komen beslist kijken. Wat super allemaal. en de foto's zijn heel mooi. Een lieve knuffel voor jullie 2 tjes van ons 2tjes

• 07 November 2011 - 20:41

Monique Wim:

zeer mooie fotos , of jullie genieten hoef ik niet te vragen,het straalt van jullie af.
    groetjes monique wim

• 08 November 2011 - 03:47

Dominique:

Hoi buurtjes! Het blijven indrukwekkende verhalen! Wat een indrukken/ervaringen doen jullie op, fantastisch. Blijven genieten en vooral veilig terug! Gr Domi, Sas en Geer

• 08 November 2011 - 08:19

Linda:

Leuk dat jullie bij Kirsten (bosch) op bezoek zijn geweest (ha ha)! En mam, aai jij op die foto nu echt zo'n gevaarlijke luipaard-achtige?? Wat een gave reis..........en wat heerlijk om jullie zo te zien!

• 08 November 2011 - 11:24

Jos En Thea:

Wij zijn erg nieuwsgierig naar de vele foto's en prachtige verhalen die jullie mee naar huis gaan nemen! Geniet nog maar lekker van jullie laatste weekje in Afrika.

• 08 November 2011 - 14:08

Riet Cox.:

Hoi hoi reizigers,
    Wat geweldig om de natuur van zo dicht te mogen beleven en te kunnen meemaken!! Wel héél veel indrukken.
    Zo fijn om jullie verslagen iedere keer te lezen. Het zijn wel pittige dagen, iedere dag zóó vroeg uit de veren. En José, was die struisvogel 'n beetje koppig of lag het aan jou? Heeft Guus er een foto van gemaakt? Maar ik vind je wel moedig om zo'n panter(of was 't een cheetha) te aaien. Ik kijk weer uit naar het volgende verslagje. Groetjes en liefs uit Helden,
    Riet en Martin.

• 08 November 2011 - 15:50

Carry:

Hi vrienden, wat mooi allemaal. Maar jammer van die wolken.
    En na morgen hebben jullie een paar dagen voor jullie zelf (ook dat is heel apart) Je hoeft niks meer en alles mag hahaha.
    Een lieve knuffel van ons Dick en Carry

• 08 November 2011 - 17:50

Zus:

geweldig die reis .
    om nooit te vergeten .
    liefs zus

• 10 November 2011 - 08:07

Agnes:

Veel plezier in Kaapstad en alvast een goede comfortabele thuisreis. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    Liefs Agnes

• 10 November 2011 - 12:04

Bram:

Lieve opa en oma,

Ik kan jullie nu niet meer vinden in de kast. De computer in de kast laat alleen Bram zien, maar dit vind ik ook heel leuk!!! Ik kan al een tijger nadoen (helaas hebben jullie die niet geaaid, maar gelukkig veel super mooie andere dieren).
    Ik heb veel zin om met jullie te knuffelen en te spelen en natuurlijk lekkere taartjes te eten!! Tot heel snel en ik kom samen met papa jullie ophalen op het vliegveld. Die vliegtuigen zijn super stoer (net als ik)... Bij CB geweest en de verpleegkundige vond alles goed gaan!! (ik mag alleen niet teveel taartjes eten, jammer he). dikke natte kus Bram

• 10 November 2011 - 15:38

Frans:

Hallo jose en lekkerbek guus.
    Goedoe,springbok en struisvogel gegeten hopelijk geen bijwerkingen bv.een beetje bokkig en niet de kop in het zand steken.
    de zuidafrika tour is bijna afgelopen wens jullie nog leuke laatste dagen en een mooie terug reis.
    groetjes frans