Weer thuis! - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

13 November 2011 | Nederland, Munstergeleen

Hallo lieve vrienden en familie,

Vanmorgen zijn we na een rustige vlucht veilig geland op Schiphol.Tamara, Caspar en Bram stonden ons op te wachten, heel leuk thuiskomen zo!

Om nog even terug te komen op de laatste vakantiedag, we zijn toen nog op Robbeneiland geweest. Met een mooie boottocht van 1/2 uur kwamen we op het eiland, waar we eerst met een bus een rondtoer kregen op het eiland. we zagen verschillende gevangenissen, apart voor zwarte bevolking of gekleurde bevolking, geen blanken en geen vrouwen, daar waren andere plekken voor. Een ex-gevangene vertelde over zijn ervaringen daar, het was jammer dat hij dit nogal eentonig en onduidelijk vertelde, daardoor boeide her minder. Er zaten daar veel politieke gevangen met vaak oneerlijke zware celstraffen. de gevangenen lagen zonder dekens op soort viltmatjes. Omdat ze met zovelen samen lagen hielden ze elkaar warm. We zagen ook de luchtplaats. Douchen moesten ze met zout water en hard werken in een steenmijn, waarvan de stof de ogen aantasten.
We zagen de barakken en de cel waar Nelson Mandela 16 jaar onterecht heeft vastgezeten. Heel klein en sober, met viltdeken als bed, bak met deksel als wc.

Vandaag dus weer lekker thuis wat ook heerlijk is.

Nogmaals wil ik jullie hartellijk bedanken voor al jullie leuke reacties! Het is heel leuk om dit te lezen als je zo ver weg bent. We hebben een heerlijke vakantie gehad, waar we ontzettend veel gezien hebben. De naam v d reis "de wereld in een land " is terecht. Zuid-Afrika is een prachtig mooi land met toch veel verschillende soorten landschappen en culturen. Het was geweldig en onvergetelijk!

We plaatsen nog wat foto's van de Robben op n eiland in zee, de pinguïns van Simonstad, n Township, Kaap de goede Hoop,Uitzicht over Kaapstad vanaf de Tafelberg,

Groetjes en liefs en nogmaals bedankt!

Guus en José

• 14 November 2011 - 06:09

Agnes:

Welkom back!

• 14 November 2011 - 09:03

Dick En Carry:

Welkom thuis lieve vrienden.
    KOUD HE???
    een lieve knuffel van ons

• 14 November 2011 - 10:02

Zus :

welkom thuis .jullie zullen het wel koud hebben ///?
    liefs zus

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19958