Soweto en Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Guus en Jose - WaarBenJij.nu Soweto en Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

Soweto en Pretoria

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

26 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo, hier zijn we weer!

Vandaag was een super mooie dag met stralend weer , 30 graden en heel veel indrukken op gedaan.
Als eerste reden vanmorgen naar Soweta en er doorheen gereden. Deze sloppenwijk is heel verdeeld. Er zijn stukken van de stad met echte krotten en armoede, maar er zijn ook al heel veel opgeruimd en daarvoor zijn redelijke huisjes voor teruggekomen.

We hebben in Soweto koffie gedronken en daarna te voet door de straat waar 2 Nobelprijswinnaars hebben gewoond Nelson Mandela en Bisschop Tutu.
Het vroegere huis van Nelson en Winnie Mandela hebben we bezichtigd.
Daarna lopend naar het Hector Pieterson Memorial , waar de bloedigste en grootste scholierenopstand in 1976 is geweest. Indrukwekkend!

Daarna reden we naar het prachtige voetbalstadion, waar Nederland vorig jaar de Finale verloor, heel groots en mooi.

Toen naar het voortrekkersmonument. Dit is hier neergezet ter herinnering aan de Boeren die zich hier in de 19de eeuw vestigenden.Heel mooi en prachtig uitzicht over Pretoria.
Hier hebben we geluncht. We aten vingerhapjes!
Heerlijk!
In Pretoria zagen we onderweg heel veel schitterde paars bloeiende jacarandabomen. We hadden geluk dit te kunnen zien, want die bloeien maar enkele weken per jaar.
Daarna nog naar de regeringsgebouwen.Ook heel mooi!
Als laatste naar het Kruger House Museum, het huis van de voormalige president van Transvaal.

Vermoeid en voldaan van deze mooie dag kwamen we rond 6 uur weer bij het hotel.

Morgen heel vroeg op voor een lange reisdag:Om 7.15 vertrekken we via een mooie panorama route langs de Blyde River Canyon richting het Krugerpark.

Weer veel groetjes!
Guus en José

• 26 Oktober 2011 - 20:12

Zus:

Nou dat is heel wat op een dag ,
    wel geweldig .
    om dit allemaal te zien .
    jullie zullen wel dood moe zijn ,
    slaap lekker .liefs zus

• 27 Oktober 2011 - 13:36

Dick En Carry:

Goh, vrienden, wat ziet dat er geweldig uit als we jullie berichten lezen. Krijgen een beetje heimwee hahhaaha.
    Wij zijn net terug uit 't mooie Portugal. Echt een aanrader, maar ik wilde toch eerst ff een berichtje terug sturen.
    We wachten vol spanning op jullie volgend bericht.
    Een lieve knuffel van ons.

• 27 Oktober 2011 - 19:42

Martijn:

Klinkt indrukwekkend allemaal. Lijkt me ook vreemd om op een dag enerzijds de krottenwijken te zien en anderzijds de luxe van zo'n modern voetbalstadion.
    Hoe was het om zo dicht bij de geschiedenis van een held als Mandela te mogen zijn?

Guus en Jose

Lieve kinderen, familie en vrienden, Onze vierde verre reis komt in zicht. Op naar de Maya route! We vertrekken op 23 maart om een rondreis te maken van Mexico naar Guatemala, Honduras, Belize en weer terug naar Mexico. We gaan met een groep van 20 personen. Op 16 april vliegen we weer naar huis. Als jullie ons reis willen volgen vinden wij dat hartstikke leuk! We hebben er weer veel zin in. Veel groetjes, Guus en José.

Actief sinds 01 Mei 2010
Totaal aantal bezoekers 19897