De big five - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Guus en Jose - WaarBenJij.nu De big five - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Guus en Jose - WaarBenJij.nu

De big five

Door: José

Blijf op de hoogte en volg Guus en Jose

28 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Hazyview

Hoi allemaal,

Ten eerste bedankt voor jullie berichtjes.

Vanmorgen om 5.30 vertrokken we met de jeeps in de regen naar het Krugerpark.
Iedereen had er zin in en om 6.00 uur begonnen we met het spotten van dieren.
De eerste die we tegen kwamen waren een paar impala's en een giraffe.Het bleef nog regenen en het leek alsof de dieren zich schuilhielden.
Toch zagen we al vlug een leeuw en een olifant en heel ver weg een paar buffels.
Na het ontbijt in het park om 7.30 kregen we hoop dat het nog droog zou worden. Uiteindelijk werd het droog en kwam de zon. Nu na het ontbijt zagen we opeens heel veel dieren zoals olifanten, giraffen, zebra's, veel apen, impala's, koedoes, diverse roofvogels en een vlakvarken en bosvarken ook nog 4 buffels die midden op de weg stonden, maar als topper op 20 meter 4 leeuwen waarvan een zich te goed deed aan een gnoe terwijl de andere leeuwen op hun beurt moesten wachten!

Na de lunch verder op zoek naar de neushoorn en luipaard om de big five compleet te maken.
We waren nog niet ver weg of we zagen een hele groep nijlpaarden in een plas. Daarna opeens links van ons op 25 meter 2 grote neushoorns.Dus nu nog één.
Na een tijdje rijden zonder veel te zien en we al dachten het blijft bij deze dieren was er om 3 uur opeens een auto langs de weg die vertelde dat er een luipaard in het gras zou liggen.Na zeker 10 minuten wachten werden we beloond.Hij kwam omhoog en liep weg dus we hebben de big five echt gezien!! Het was geweldig om dit echt te zien.
Nu nog een keer tijd hebben voor een internetcafe of hotel waar we foto's kunnen uploaden.

Het was alweer een schitterende dag en als toetje konden we ook nog even in het mooie zwembad.
Nu eten en op tijd naar bed.
Morgen vertrekken we om half 8 naar Swaziland.

groetjes Guus en José
:SMS update:: 30 oktober 2011 :
Hallo allemaal,gisteren waren we in swaziland wat heel mooi was.vandaag hadden we jeepsafari in hluhluwe in zoeloeland waar we veel witte neushoorns zagen. Uitgebreider verslag volgt als we internet hebben.we zijn net terug van de braai en slapen in lodge in park,leuk! en t onweert momenteel.t was weer n mooie dag.morgen om 7.15 naar de drakensbergen.grtjes uit ezulwini game lodge in zoeloeland van ons.

:SMS update:: 31 oktober 2011 :
Hallo allemaal,we hebben nog altijd geen internet en het bij het schitterende hotel waar we nu zijn was de computer stuk door t onweer van gisteravond.vandaag regende tot 4uur,goed weer om n lang stuk te rijden.bij n stop in stanger nog door n echt afrikaans winkelstraatje gelopen,de kippen en geiten worden levend verkocht om op te eten.veel vrouwen met kinderen op rug of arm.gekleurde kleding,vrouwen met vanalles op het hoofd,rijen mensen voor n goedkope winkel en de pinautomaat want t is eind v d maand! het hotel ligt bij de drakensbergen met schitterend uitzicht.morgen gaan we daar wandelen en dan rijden naar bloemfontein.groetjes guus en jose

:SMS update:: 1 november 2011 :
Hoi allemaal, vandaag alweer geen internet. Vanmorgen hebben we 2 uur door de drakensbergen gewandeld met gids en mooie 8000 jaar oude rots tekeningen gezien van bosjesmannen geweldige omgeving en zonnig weer daarna door golden gate park gereden indrukwekkend mooi gebied. Over een 2041 meter hoge pas gereden langs rotsachtig gebergte geweldig mooi! Nu zijn we in bloemfontein een moderne stad. Morgen naar graaffreinet waar veel kaaps-hollandse huizen staan ook wel het juweel van de karoo. Morgen meer hopenlijk met internet groetjes jos en guus

:SMS update:: 2 november 2011 :
Hallo,daar zijn we weer!helaas nog altijd geen internet.na n lange rit door de grote karoo, n uitgestrekte grotendeels vlakke licht heuvelachtige droge sHallo,daar zijn we weer!helaas nog altijd geen internet.na n lange rit door de grote karoo, n uitgestrekte grotendeels vlakke licht heuvelachtige droge savanne, in graaff reinet aangekomen. vanmiddag hebben we gewandeld met gids door t vriendelijke stadje uit 1786 met mooie witte huizen uit de tijd dat avanne, in graaff reinet aangekomen. vanmiddag hebben we gewandeld met gids door t vriendelijke stadje uit 1786 met mooie witte huizen uit de tijd dat g weer.schitterend mooi!s'avonds was n lekker braaibuffet geregeld,gezellig!we slapen nu ook in zo'n oud mooi wit huis en wanen ons bijna in de tijd van de vrijstaat/transvaal.morgen naar de port elizabeth aan de kust en safari in addo elefant park. Alles verder oke en we blijven genieten.groetjes guus en

:SMS update:: 2 november 2011 :
nederlanders zich in afrika vestigden. Heel mooi! Daarna reden we naar de vallei der verlatenheid waar we de zonsondergang hebben gezien met helder zonninederlanders zich in afrika vestigden. Heel mooi! Daarna reden we naar de vallei der verlatenheid waar we de zonsondergang hebben gezien met helder zonnig weer.schitterend mooi!s'avonds was n lekker braaibuffet geregeld,gezellig!we slapen nu ook in zo'n oud mooi wit huis en wanen ons bijna in de tijd van de vrijstaat/transvaal.morgen naar de port elizabeth aan de kust en safari in addo elefant park. Alles verder oke en we blijven genieten.groetjes guus en jose jos

• 28 Oktober 2011 - 18:50

Zus:

geweldig die dieren allemaal .
    blijf genieten .morgen mogen jullie wel een uurtje langer slapen .
    heel veel liefs van zus

• 29 Oktober 2011 - 08:13

Tamara:

Het klinkt geweldig!! Jeetje, twee neushoorns op 25 meter.....We zijn super nieuwsgierig naar alle mooie foto's. We wachten anders wel tot jullie weer terug zijn om alle foto''s te bekijken. Geniet er van en heel leuk om alle verhalen te horen.

dikke kus,

Bram, Cas en Tamara

• 29 Oktober 2011 - 08:20

Dick En Carry:

Hallo jullie, het lijkt wel flash- back. Tot en met de regen hahaha.
    Geniet maar van dit alles, op dit moment zijn jullie in Swaziland en kunnen jullie mooie doeken kopen.
    Fijn week-end en tot mails.
    xx Dick en Carry

• 29 Oktober 2011 - 10:05

Dick:

Hoi Jose en Guus, fantastisch he, welkom in de big five club. En er staat nog veel meer moois op jullie te wchten. Nog een fantastisch vervolg gewenst, we volgen jullie. Liefs van ons allen.

• 29 Oktober 2011 - 13:46

Riet Cox:

Fantastisch om dit allemaal live in de vrije natuur te mogen zien.
    En de big five, ik had er nog nooit van gehoord dus dacht ik in eerste instantie dat het om een of ander groot landbouwgevaarte ging. Maar nu is het helemaal duidelijk!!! Aan de reacties te lezen zijn er meer mensen in jullie vriendenkring die deze reis ook gemaakt hebben. Wij kijken alweer uit naar het verslag van de toer naar Swaziland. Het zal zeker weer genieten worden!!!
    Groetjes uit Helden,
    Riet en Martin.

• 29 Oktober 2011 - 14:26

Lieve pap en mam,
    Wat geweldig dat jullie zoveel prachtige dieren gezien hebben! Helemaal te gek!
    Wij hebben vandaag een prachtige fietsroute gemaakt, heel fijn dat we hier bij jullie in huis kunnen slapen. Morgen week terug naar Nijmegen en we verheugen ons erop om de meiden weer te zien.
    Veel plezier in Swaziland! Dikke Kus, Linda.

• 30 Oktober 2011 - 08:30

Frans:

hallo jose en guus
    Heb jullie reis naar zuidafrika gevolgd
    vanuit mijn luie stoel via (you tube)
    leuke filmpjes wat ze laten zien.
    Alleen bij vannillestokje kwam ik niet
    verder als vannillesaus !!! uitleg a.u.b
    Ben ook benieuwd naar de fotos b.v
    jose zittend op een neushoorn,ofguus
    die de olifanten schrobt.
    Verder wens ik jullie nog een intersante en leuke reis en tot weder horen

groetjes van frans

• 31 Oktober 2011 - 08:55

Agnes:

Jullie reisverhaal en belevenissen maken dat ik ook op reis wil en wat moet dat geweldig zijn om tegenover de Big Five te staan. Ook het bezoek aan Soweto moet indruk maken zeker omdat hier geschiedenis geschreven is. Zien jullie iets over de verhoudingen tussen de bevolkingsgroepen?
    Hoe bevalt de groep waarmee jullie deze reis maken, leuke mensen? In ieder geval wens ik jullie nog heel veel reis plezier toe en tot het volgende verslag.
    Lieve groet, Agnes

• 31 Oktober 2011 - 09:05

Carry:

Hi lieverds. Hier in Drakensbergen hebben wij uren gelopen. Dat was een ervaring (grmp).
    Wat geweldig voor jullie dat jullie ze alle 5 op 'n rijtje hebben (krugerpark he)
    Liefs van ons

• 31 Oktober 2011 - 18:35

Wim/monique:

Zo te lezen is het een heel mooi avontuur,geniet er maar van, we wachten of de fotos
    groetjes monique/wim

• 31 Oktober 2011 - 20:32

Zus Severins :

jullie hebben regen ?
    hier is het heel mooi weer ,
    maar wat jullie daar allemaal zien ,dat is hier dus niet .
    geniet er maar lekker van .
    liefs zus

• 31 Oktober 2011 - 21:24

Martijn:

Waaw! De hele big 5 op 1 dag...indrukwekkend lijkt me!!

• 01 November 2011 - 08:13

Leon & Hetty:

Na een rustig weekje in Spanje - zonder internet - nu alle reisverslagen in een keer gelezen. De eerste indruk is dat het een indrukwekkende en zeer interessante reis is. Ga zo door en blijf vooral genieten. Ben zeer benieuwd naar jullie foto's en verhalen.

• 01 November 2011 - 20:04

Zus Severins :

Heel mooi allemaal .
    slaapje ook goed ,of ben je te moe .
    veel plezier
    liefs zus

• 01 November 2011 - 21:27

Martijn:

Wat klinkt t allemaal indrukwekkend! Hopelijk hebben jullie snel weer internet zodat jullie SMS tegoed het eind van de reis haalt :-) en wij alvast de eerste paar fotootjes kunnen zien! Hier alles goed, jullie kaartje voor W en N is vandaag aangekomen. Krijgen linda en ik ook nog n kaartje? We voelden ons n beetje buitengesloten ;-) De meisjes laten weten dat ze jullie al erg missen en dat ze deze week rijstebloem in de melk willen. Groetjes! Martijn

• 02 November 2011 - 16:03

Wilma:

hoi jose guus
    we genieten ook zo van jullie verhalen dus om de foto's te bekijken wachten we wel tot jullie thuis zijn .
    geniet van alles om jullie heen en van elkaar groetjes

• 03 November 2011 - 07:58

Caspar:

Leuk dat Jos nu ook mee is..doe hem de groeten..

• 03 November 2011 - 12:15

Dick En Carry:

Jullie maken wel heeeeeeel veel mee he?
    Ooh jaa, Port Elisabeth is heel mooi en bij Addo Elefant Park hadden de aapjes in onze tent gezeten en alle dropjes geklauwd. Geniet met volle teugen daar.
    Een lieve knuffel van ons.

• 03 November 2011 - 18:35

Lieve pap en mam,
    Zo leren we nog eens wat! Fijn om te kunnen lezen wat jullie ervaren.
    We zien er alle vier naar uit om jullie straks alles 'live' te horen vertellen. Gisteren consultatiebureau geweest......alles gaat goed. Ze wegen allebei boven de 6,5 kilo en groeien goed. Veel haartjes en Nienke rolde zich gisteravond en vanavond per ongeluk om.......Dat beloofd wat! Ze waren allebei weer zo stoer gister met de prikken......super kinderen! Wende krijgt nu het flesje en Nienke ligt op bed. Bijna weekend........heerlijk.
    Liefs van ons allen.

• 03 November 2011 - 18:36

Linda:

En wat een schitterende foto's!! Ik ben onder de indruk. Wauw. Wat is de natuur toch prachtig.